AGRIT.MD – platformă online specializată în comercializarea angro a fructelor și legumelor din R. Moldova. Istoria fondatorii start-up-ului AGRIT.MD din Upcelerator.

Patru tineri ambițioși s-au înscris în programul de accelerare Upcelerator ca să dezvolte o platformă digitală pentru agricultorii din Moldova, pentru a plasa produsele online, astfel făcând mai accesibilă oferta și cererea.

Povestiți un pic despre echipă. Cu ce vă ocupați? Care este experiența fiecăruia din voi?

Tudor Ursachi – Sunt antreprenor de peste 3 ani și am dezvoltat diferite proiecte de business precum Self Accounting, Construction Tracker și altele. 

Veronica Visoțchi – Am absolvit USM, licențiată în Economie, absolventă a specialității Business și Administrare. În trecut am activat în sfera economică, bancară, am dezvoltat și aptitudini de manager în HR și design.

Oxana Camerzan – activez în domeniul marketing de peste 5 ani, iar în tot acest timp am contribuit la dezvoltarea start-up-urilor din Moldova. 

Ilie Ionel – Sunt specializat în vânzări și gestionarea relațiilor cu clienții. În trecut am absolvit facultatea de economie și management. 

Cum a apărut ideea de startup?

Co-fondatorul Tudor Ursachi, a propus această idee la diverse evenimente, aceasta fiind aprobată într-un final de membrii programului ORIZONT 2020. Totul a început în cadrul unui eveniment organizat de AITT (Agenția pentru Inovare și Transfer Tehnologic) și ANCD (Agenția Națională pentru Cercetare și Dezvoltare) în octombrie 2019. În cadrul evenimentului au fost propuse mai multe idei privind rezolvarea unei probleme locale și să fie cu un impact în regiune, la care ideea a fost selectată ca una inovatoare.

Ce problemă soluționează start-up-ul?

Principala problemă constă în creșterea vizibilității producătorilor agricoli către potențialii clienți ce procură în mod angro. În ultima perioadă agricultorii autohtoni încearcă să-și găsească clienți prin intermediul rețelelor de socializare precum: Viber, WhatsApp, 999.md, astfel plasând producția pe platforme inconfortabile de utilizat, cu o complexitate în vizualizarea numărului de clienți interesați, nesigură în veridicitatea unui cumpărător real, în care anunțurile sunt dublate. Inexistența unei delimitări între agricultorii care doresc să vândă, și clienții ce doresc să cumpere la fel creează disconfort în utilizarea platformelor, astfel agricultorii consumă timp dublu în căutarea realizării producției sale. 

Ce soluție propune AGRIT.MD?

Soluția constă într-o platformă digitală, ușor de utilizat, care îți economisește timpul prețios, formând anunțurile într-un stil laconic și inteligent. 

Cum a fost să comunicați cu potențialii clienți, ce ați învățat din comunicarea cu clienții?

 Este dificil, sunt multe bariere psihologice de genul “nu vreau să deranjez”, “ce o să se gândească lumea”.Comunicarea cu clienții este un proces continuu. Pentru a înțelege mai clar valorile clienților și pașii care ar trebui întreprinși pentru ca platforma într-adevăr să fie utilă și practică clienților noștri.

Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din accelerator?

Cel mai valoros sfat primit de la mentori în accelerator este să vorbim cât mai repede cu potențialii clienți. Important e să ai un sistem cu care să poți testa cât mai repede ideea. 

Fiecare idee de business este de fapt soluția potențială la o problemă a unei categorii anumite de clienți, iar această idee are nevoie de a fi validată, și cel mai bun process de validare este de a contacta cu clienții. Cea mai valoroasă experiență și informație este primită anume de la clienți, iar cu cît mai repede intrăm în contact cu ei, cu atît mai repede putem veni cu soluția, economisind timp prețios, energie și resurse financiare.

Cum a evoluat ideea de la începutul acceleratorului?

De la ceva vag cu multe opțiuni și ramuri de dezvoltare la o idee simplă cu o singură funcționalitate.

Descrie echipa de fondatori – nume, prenume, ocupație de bază, rol în startup.

Tudor Ursachi – CTO. Răspunde de partea tehnică a start-up-ului și este antreprenorul care a venit cu idea de start-up. 

Ilie Ionel – CEO. Responsabil de partea administrativă și organizațională. 

De ce ați decis să dezvoltați un start-up?

În primul rând este o decizie de autodefinire în care merg pe o cale prin care poți să devii util și să schimbi viața în bine a multor oameni. În al doilea rând, este un proces interesant, plin de cunoștințe și experiențe noi.

La ce lucrați acum?

La dezvoltarea platformei. Aceasta presupune de a fi funcțională și de a avea plasate cât mai multe anunțuri. De asemenea, înțelegem că pentru aceasta este nevoie de a colabora cu clienții  potențiali și de a primi cât mai mult feedback pentru a face platforma nu doar utilă, comodă, dar și o platformă interesantă în utilizare. 

Care sunt planurile pe viitor?

Despre planuri de viitor este foarte dificil de vorbit în contextul pandemiei actuale. Tot mai mulți clienți ne vorbesc despre această criză. Prin urmare, în termen scurt noi urmăm să definitivăm funcționalitatea produsului care să creeze o valoare clienților. Să finisăm cu brio acceleratorul și să interesăm un potențial investitor într-o colaborare investițională. 

Cititorii curioși pot sa ne urmărească pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/agritmd.

Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups, partener general Orange Systems, cu suportul EFSE Entrepreneurship Academy și realizat cu sprijinul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suediei în cadrul Proiectului ”Tekwill”.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *