Altfel de abordare pentru procesul de angajare. Cunoaște istoria startup-ului „Superjobs” creat în acceleratorul de afaceri Upcelerator by Dreamups

O carieră de succes este creată atunci când ai parte de oportunitățile de creștere pe plan profesional. Însă, uneori chiar procesul de angajare nu este experiența roz ce ne-o așteptăm după primul interviu cu potențialii angajatori. În acest context, participantul Andrei Ceban, acceleratorului de afaceri Upcelerator a lucrat la o idee de startup pentru a soluționa problema.

– Cum a apărut ideea de startup la care lucrezi în accelerator?
– Sunt pasionat de sfera care ajută oamenii să găsească un job și să se încadreze în câmpul de muncă. Între timp pe piață au apărut mult jucători cu care e greu să concurezi cum ar fi LinkedIn sau Indeed. Noi am decis să găsim o cale cum am putea fi utili celor care vor sa obțină un post de muncă sau sa aibă posibilitatea de a realiza o sursă de venit lucrând individual. Astfel, a apărut ideea de a oferi conținut tematic, training-uri profesionale atât pentru angajați, cât și pentru freelanceri.

– Ce problemă soluționează startup-ul la în care activezi?
Noi oferim instruire profesională angajaților ca să cunoască mai bine munca sau activitatea ce o au de îndeplinit. La fel, o altă ramură pe care o vom dezvolta pentru diversificare sunt cursurile profesionale pentru designeri.

Ce soluție propune startup-ul tău?
– La prima etapă vom crea ținut în format de video training-uri. Ulterior, vom dezvolta platforma digitală pentru instruire și evaluare. Am înțeles cu care probleme se confruntă clienții, în special, în perioada de onboarding și educație profesională.

– Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din Upcelerator?
Probabil, unul din sfaturile ce le-am primit a fost ca să simplific soluția ce o aduc clienților. Aceasta trebuie să fie realizabilă și focusată pe un segment specific. Neapărat startul în afacere trebuie să îl ai pe o piață care o cunoști și înțelegi.

– Cum a evoluat ideea de la începutul programului?
Am venit în „Upcelerator” deoarece ideea de afacere era una plafonată și eram în căutare de soluție nouă. Apoi, mă mișcam spre direcția de evaluare calitativă și cantitativă a muncii. La hackathonul cu tema muncii la distanță am lucrat la ideie de onboarding. Într-un final, am înțeles că ceea ce este cu adevărat necesar și realizabil pentru mine, în calitate de marketolog, este să creez coținut instructiv.

– Cu ce provocări te-ai ciocnit în accelerator și în dezvoltarea ideii?
– Multe. Nu a fost ușor să îmi dau seama care idei sunt bune sau nu sunt realizabile. La fel, a fost neașteptat ca membrii echipei care s-a format la hackathon sa nu aibă posibilitatea de implicare pentru a dezvolta ideea în cadrul acceleratorului.

– De ce ai decis să dezvolți un startup?
De când mă știu dezvoltam proiecte noi, doar că atunci nu se numeau startup-uri.

– Care sunt planurile tale pentru viitoarele șase luni?
Să investesc resurse pentru creșterea proiectului „Superjobs” și să lansez o afacere fintech.

Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups. cu suportul partenerului general Orange Systems. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *