În curând, oricine va putea rezerva online o masă la restaurant cu ajutorul platformei Linotake. Interviu cu fondatorii start-up-ului Linotake din acceleratorul Upcelerator.

Doi tineri antreprenori în devenire Lilia și Dumitru muncesc de 3 luni în acceleratorul Upcelerator la dezvoltarea start-up-ului Linotake. Platformă online, inovativă pe piața Republicii Moldova, ce oferă soluția sigură și rapidă în rezervarea mesei la restaurant, timp de câteva secunde.

Povestiți un pic despre voi. Cu ce vă ocupați? Care este experiența voastră?

Mă numesc Lilia Oglinda, sunt licențiată în Drept și cofondatorul propriului birou asociat de avocați. Deși am activat în domeniul juridic și am acumulat o experiență vastă, domeniul tehnologiei informaționale m-a determinat să contribui la schimbarea mediului online din Republica Moldova. La moment sunt implicată în acest segment, punând bazele Linotake – startup destinat rezervărilor online a meselor în restaurante.

Eu sunt Dumitru Slonovschi. Mi-am început cariera în domeniul juridic, fiind și cofondatorul unui centru de analiză și expertiza juridică. După multe alte domenii în care am activat, fiind pasionat de tot ce este inovativ, am decis că e momentul să mă orientez spre o nouă provocare și anume domeniul IT, activând la moment în cadrul unei companii cu renume.

Cum a apărut ideea de startup?

Ideea de startup a apărut în urma experienței pe care am avut-o noi fondatorii cât și prietenii noștri în legătură cu rezervările la restaurant, atât în calitate de consumator cât și în calitate de proprietar sau administrator de restaurant. 

Deseori, când împreună cu prietenii, rudele doream să luăm masa în oraș, în cele mai frecvente cazuri trebuia să rezervăm o masă, proces care dura în timp și implica și emoții negative. Rezervam masa pentru a nu face calea întoarsă de la restaurantul propus sau pentru a nu schimba tipurile de gustări alese din timp. Cunoașteți că, acum noi toți avem anumite pofte de sushi, pizza, salată și din aceste considerente trebuie să ne alegem din timp restaurantul cu bucătăria potrivită.

Fiind și noi actorii acestor situații, ne-am propus să analizăm care este cauza acestor incomodități și cum orice problemă își are soluția ei, am hotărât să o căutăm.

Ce problemă soluționează startup-ul?

Linotake presupune rezolvarea problemelor a două segmente de clienți: restaurantele și consumatorii. 

Problema restaurantelor constă în faptul că nu dețin un instrument eficient pentru înregistrarea rezervărilor, la moment folosindu-se registrele sau carnetele pentru a face notițele despre rezervare. Un lucru trist este însă că, deseori unele notițe se pierd sau din cauza neînțelegerilor dintre persoanele care preiau rezervările la telefon apar supra-rezervările, emoții negative din partea consumatorilor.

Al doilea segment de clienți sunt consumatorii, care văd o problemă în procedura îndelungată de rezervare a mesei la restaurant. În special, se agită că durează prea mult timp până când reprezentantul restaurantului răspunde la apelul telefonic, imposibilitatea de a face o rezervare 24/7, dar și inexistența unei scheme a meselor în restaurant care i-ar putea ajuta să își aleagă masa preferată.

Ce soluție propune?

Linotake vine în ajutorul atât a restaurantelor cât și a consumatorilor acestora.

Oferim soluția confortabilă și necesară restaurantelor în organizarea eficientă, rapidă și sigură a rezervărilor primite din partea clienților, dar și o platforma online inovativă pe piața Republicii Moldova, prin care oricine își va putea face o rezervare în detalii la orice restaurant în doar câteva secunde. 

Soluția oferită restaurantelor constă dintr-o platformă online ușor de utilizat, unde vor beneficia de un profil detaliat care va include descrierea restaurantului, fotografii, datele de contact, meniul. Cu ajutorul platformei, restaurantele, având la dispoziție un panel de control, vor putea gestiona rapid rezervările stabilite, fără a fi necesare anumite registre sau carnete cu notițe. Tot de ce vor avea nevoie este de un calculator și acces la o rețea de internet.

În legătură cu consumatorii, oferim o platformă online, accesibilă 24/7, cu posibilitatea de a rezerva rapid, comod și în detalii o masă în restaurantul ales după preferințe, locație, la data și ora stabilită, fără a fi nevoiți să mai caute numărul de telefon sau alte detalii de contact al restaurantului pentru a rezerva. Odată rezervat, consumatorii vor primi şi confirmarea rezervării în detalii. 

Cum a fost să comunicați cu potențialii clienți, ce ați învățat din comunicarea cu clienții?

Experiența noastră în a comunica cu potențialii clienți a fost extraordinară. În cadrul modulului din program  ”Customer Development” am discutat atât cu restaurantele cât și cu consumatorii pentru a afla care sunt problemele cu care se confruntă în procesul rezervării, pentru a oferi soluția perfectă. Mai mult, aceasta este una dintre cele mai importante etape în crearea și dezvoltarea continuă a unui startup, fondatorii conștientizând mereu că, succesul lor depinde enorm de mult de faptul dacă proiectul rezolvă o problemă reală sau nu. Este esențial să înțelegem din start că, pot fi considerate drept pierdute absolut toate resursele financiare și timpul investit într-un proiect de care nimeni nu are nevoie. Satisfacția clienților este prioritatea proiectului.

Comunicarea cu potențialii clienți ne-a surprins prin faptul că problema noastră și a prietenilor noștri s-a validat în proporție de 100%. Am fost impresionați și de faptul că, restaurantele au rămas surprinse că cineva în sfârșit le-a pășit pragul pentru a-i întreba care le sunt problemele cu care se confruntă și care sunt dezavantajele soluțiilor utilizate în acest moment. 

Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din accelerator?

Mentorii Upcelerator sunt oamenii cheie, cu care mereu ne-am simțit încurajați să acționăm și să continuăm să facem lucrurile cu maxim randament. 

Considerăm că, cel mai valoros sfat primit a fost să investim cu dedicație și pasiune cât mai mult timp posibil în startup pentru ca ulterior să obținem roada pe care ne-o dorim. Drept rezultat, în mediu, investim între 50 – 70 de ore pe săptămână.

Cum a evoluat ideea de la începutul acceleratorului Upcelerator?

Ideea Linotake a evoluat enorm de la începutul acceleratorului de start-up-uri Upcelerator. Dacă inițial proiectul nostru consta atât în rezervarea meselor la restaurant cât și în livrarea mâncării, urmare pivotului realizat am orientat startup-ul doar pe rezervare.

De asemenea, am actualizat tot ce înseamnă funcționalități, fiind concentrați pe cele cerute de către clienți pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă în segmentul rezervărilor.

Câți fondatori sunteți în echipă și care este rolul fiecăruia?

Suntem doi fondatori. Primul fondator al proiectului Linotake este Lilia Oglinda. În cadrul startup-ului deține poziția de CEO și este responsabilă de direcția strategică a proiectului, marketing și poziție pe piață. Cel de-al doilea fondator al proiectului Linotake este Dumitru Slonovschi. În cadrul startup-ului deține poziția de CTO și este responsabil de segmenul tehnic și conducerea echipei de dezvoltatori. 

Cu ce provocări v-ați ciocnit în accelerator și în dezvoltarea ideii?

În cadrul Upcelerator am efectuat toți pașii exemplar și nu am întâmpinat careva provocări sau probleme în dezvoltarea ideii. E un format de accelerator care îți oferă pașii perfecți, pe care dacă-i parcurgi cu maxim randament ești sortit să ai succes.

De ce ați decis să dezvoltați un startup?

Am decis să dezvoltăm un startup, pentru a transforma ideea Linotake în acțiune. Acesta ne va oferi posibilitatea adaptării rapide a produsului la cerințele clienților, ne va diminua timpul de livrare a produsului și va spori procesul de scalabilitate. Totodată, problema identificată în procesul de rezervare a meselor, este o problemă care afectează un grup mare de oameni și datorită acestui fapt soluția oferită trebuie să fie prezentată la un nivel înalt și într-un timp foarte scurt. Ideea noastră sub forma unui startup este cea mai potrivită alegere.

Mai mult decît atât, ne ajută foarte mult faptul că ambii fondatori pe parcursul ultimilor ani am avut mai multe experiențe cu: fondarea și conducerea mai multor entități juridice, marketing și publicitate online, juridică și tehnologii internaționale. Îl considerăm drept atu important, mai ales pentru prima perioadă în care fondatorii sunt responsabili de toate activitățile startup-ului creat.

La ce lucrați acum?

Momentan suntem implicați în finalizarea dezvoltării MVP-ului (Produs Minim Viabil) și pregătirea lansării pe piață. E o etapă extrem de importantă pe care o așteptăm de mult timp și care ne va arăta primele rezultate a celor 3 luni intensive de muncă zi de zi.

De asemenea, recent am lansat landing page-ul proiectului Linotake și analizăm impactul publicului. Vă încurajăm să faceți cunoștință cu proiectul nostru accesând pagina web www.linotake.com. Vom fi bucuroși să fiți parte din comunitatea Linotake.

Care sunt planurile pe viitor?

Linotake își propune a fi un proiect ambițios, scalabil și de succes. Drept rezultat, planurile pe viitor țin de construirea unui produs cu funcționalități și din segmentul inteligenței artificiale, construirea unei echipe numeroase de angajați și extinderea în curând peste hotarele Republicii Moldova.

Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups, partener general Orange System, cu suportul EFSE Entrepreneurship Academy și realizat cu sprijinul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suediei în cadrul Proiectului ”Tekwill”.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *