MentorsHub – platforma pentru creatori de conținut calificați și pasionați. Cunoaște ideea de startup dezvoltată în Upcelerator by Dreamups de către Vadim Casap și Dorin Pușcașu

Educația este pilonul fundamental al societății moderne. De cele mai multe ori, atunci când ești în căutare de conținut educativ, este greu să-l găsești în limba nativă. Echipa startup-ului MentorsHub își propune să faciliteze procesul de învățare și să formeze mentori calificați și pasionați. Cunoaște cofondatorii platformei MentorsHub – Vadim Casap și Dorin Pușcașu în interviul de mai jos. 

– Povestește-ne un pic despre tine! Care este experiența și background-ul tău profesional? Cum ai ajuns la ideea că vrei să dezvolți o afacere? 

– Salut! Mă numesc Vadim Casap și împreună cu Dorin Pușcașu suntem dezvoltatori web de ani buni, eu de 9 ani iar Dorin de 5 ani. O perioadă îndelungată am lucrat în cadrul unei companii ce elabora cursuri online, iar apoi am fost și mentori în cadrul Tekwill Academy.

– Cum a apărut ideea de startup la care lucrezi în accelerator?

– Am activat ultimii 3 ani în cadrul domeniului de livrare si creare a conținutului digital și am văzut că acest domeniu are un potențial destul de mare chiar și pe piețele mici precum cea  a Republicii Moldova, România, Ucraina, de aceea am început prin 2020 să interogăm potențialii creatori de conținut (în continuare numiți „mentori”) care sunt problemele de bază cu care aceștia se confruntă. 

Am analizat potențialul domeniului EdTech și dorim să dezvoltăm acest segment în regiunile care au un decalaj destul de mare și nu au acces la resurse educative. Totodată, vom populariza metoda de instruire online în așa fel ca să aducă roadă bogată.

– Ce problemă soluționează startup-ul pe care îl dezvolți?

– Mulți mentori doresc sa creeze propriul conținut, dar au temeri cu privire la unele aspecte precum: timpul, producția, costuri de promovare. Resurse educaționale în limba nativă sunt greu de găsit, iar platforma dată va fi un ajutor imens.

– Ce soluție propune startup-ul tău? 

– Platformă de networking pentru a ajuta mentorii în crearea materialelor, vânzarea cursurilor, dar și creșterea calității a conținutului.

– Care a fost experiența ta de a comunica cu potențialii clienți, ce ai învățat din comunicarea cu ei? 

– Viziunile noastre sunt radical diferite cu viziunile clienților, acest lucru e un fapt clar. Aceasta este o provocare și lucrăm în continuare ca să ne aliniem cu așteptările acestora.

Dorin Pușcașu, CTO și Vadim Casap, CEO

– Cum a evoluat ideea de la începutul programului? 

– Sarcinile pentru temele pe acasă ne-au determinat să alegem segmentul de „Profesori și Studenți”, unde este posibil de găsit informații statistice și prezintă o claritate asupra direcției ce o construim.

1) Ne-am focusat pe nișa de profesori și studenți.
2) Am cercetat piața, am creat ipoteze, le-am testat și validat cu clienții potențiali și am studiat potențialul și mărimea pieței pe care o țintim.
3) Am lăsat în pitch doar cele mai importante elemente din conceptul afacerii, astfel încât, să ne încadrăm în 3 minute, cât ne solicită organizatorii acceleratorului.

– Descrie echipa de fondatori – nume, prenume, ocupație de bază și rolul în startup. 

Vadim Casap – cofondator, Director Executiv, Programator.
Dorin Pușcașu – cofondator, Director Tehnic, Programator. 

– De ce ai decis să dezvolți un startup? 

– Noi dezvoltăm companie de dezvoltare IT Crazy Devs S.R.L. unde avem ca scop să elaborăm o serie de proiecte din diferite domenii, însă sa fie strâns conectate între ele. Pentru început avem nevoie de specialiști, iar “MentorsHub” este proiectul de start. 

– La ce lucrați acum? 

– În prezent, suntem la etapa de testare și creare a conținutului pentru mentori. Dorim să începem înscrierea pe platformă a primilor utilizatori. Pentru început, vom încărca materialele de la ONG-urile locale. Acestea vor avea access gratuit la platformă, adică, utilizatorii vor putea revizui materialul ONG-urilor gratis.

– Care sunt planurile echipei pentru viitoarele șase luni? 

– Pentru următoarele 6 luni avem planificate câteva faze de creștere a proiectului. Practic, cele mai importante! Datorită acceleratorului am putut pregăti toate acțiunile necesare pentru a începe perioada de testare! 

Planuri de activitate: 

– Creare de conținut; 
– Parteneriate cu instituții de invatamant; 
– Promovarea pe rețelele de socializare;
– Setarea cadrului legal de achitare pe teritoriul Republicii Moldova.

Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups, partener general Orange Systems. Te așteptăm să fii alături de noi pe 17 august la evenimentul Demo Day unde vei avea posibilitatea să cunoști toți participanții din Upcelerator, ediția a doua. Urmărește pagina Upcelerator și Dreamups

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *