Pandemia a surprins antreprenorii moldoveni cu multiple incertitudini și provocări: lipsa de continuitate a afacerii și de lichidități, diminuarea cererii pe piață, constrângerile de șomaj, lipsa unei infrastructuri disponibile pentru o transformare digitală rapidă a business-ului.
Sectorul antreprenorial din Moldova se confruntă cu mari provocări și are nevoie de un sprijin să se adapteze noii realități prin transformarea digitală și posibilitatea de a învăța.
„Dreamups” a cercetat nevoile și barierele antreprenorilor de a-și transforma digital afacerile și a identificat un șir de tematici și domenii în care antreprenorii au nevoie de suport informațional practic și ușor accesibil, adaptat contextului local.
Astfel, din ianuarie 2021, Dreamups lucrează la dezvoltarea unei oportunități de suport pentru IMM-urile din Republica Molova și, în sfârșit, lansează platforma – „Dreamclass”.
„Dreamclass” este un spațiu digital ce presupune masterclass-uri practice și detaliate privind un subiect nișat din domeniul antreprenoriatului, ajustate contextului local, în limba română.
Conținutul de pe platformă vine să ajute IMM-urile din Republica Moldova ce au avut de suferit din cauza virusului COVID-19. Masterclass-urile sunt create de experți/te calificați/te în domenii precum marketing digital, vânzări, comerț online, legalitate și exporturi, surse de finanțare pentru IMM.
Un masterclass este un curs preînregistrat de 3-4 ore pe un subiect îngust din antreprenoriat, care conține informație practică pentru antreprenori, care să-i ajute să-și dezvolte propria afacere, în contextul noilor necesități de accelerare a digitalizării afacerilor.
„Dreamups” și-a propus în 2021 să înscrie în masterclass-uri peste 250 de antreprenori din toată țara pentru a-i ajuta să se adapteze „noii realități” generate de pandemie. Echipa „Dreamups” a identificat cinci cele mai solicitate subiecte de către antreprenori și a elaborat masterclass-urile respective, conținutul fiind unul gratuit:
- „E-commerce” cu Elena Agrici, Directoare Frisbo Moldova
Cum este gândită o afacere de la cap la coadă pentru a funcționa în online, ce modele de business există, tipuri de platforme pentru comerțul online, marketing, logistică și despre aspectele juridice sunt relatate în acest masterclass.
- „Surse de finanțare pentru dezvoltarea afacerilor” cu Olga Melniciuc și Aura Axenti, Experte investiții.md
Olga și Aura ghidează antreprenorii și antreprenoarele și lămuresc cum pot fi atrase investițiile. Sunt explicate tipurile de surse de finanțare: rambursabile, cum ar fi credite preferențiale, cât și cele nerambursabile, precum granturi și subvenții. Un lucru important în acest masterclass este accentuarea finanțatorilor care implementează și dezvoltă programe de finanțare pentru antreprenori și cum trebuie completată o aplicație pentru a depune dosarul la finanțare. Masterclass-ul îl găsești – AICI.
- „Legalitate în comerțul online și exporturi pentru IMM-uri” cu Eduard Sîrbu, RIA expert la Banca Mondială
Eduard Sîrbu numește care sunt aspectele juridice ale e-comerțului în Republica Moldova și pentru export, cum are loc organizarea logisticii, care sunt aspectele vamale și fiscale, riscurile și obligațiile în efectuarea comerțului online. Masterclass-ul îl găsești – AICI.
- „Marketing digital pentru IMM” cu Nadya Bîrcă, expertă în digital marketing & e-commerce și Elena Oprea, Cofondatoare la Gamma
Expertele explică despre comportamentul online al clienților și cum intervine afacerea unui antreprenor/ unei antreprenoare pentru a influența decizia lor de cumpărare. În acest masterclass este amănunțit descris procesul de creare a unui plan de marketing și comercial, cum se setează campaniile de marketing, branding, ce canale de comunicare eficiente. Mai mult, sunt abordate și marketingul rețelelor de socializare și instrumentele de automatizare. Combinația dintre practica de business, teoria de marketing și psihologia consumatorului în acest masterclass vor ajuta afacerea și vânzările online. Masterclass-ul îl găsești – AICI.
- „Cum să-ți vinzi produsele online” cu Vlad Vedrașco, expert în publicitate digitală și vânzări online
În masterclass-ul dat vor fi prezentate strategii pentru vânzarea produselor online în toată lumea, ce lucruri trebuie să fie luate în calcul înainte ca produsul să fie vândut pe internet, care sunt platformele necesare pentru crearea acestor acțiuni. La fel, se explică cum trebuie adus trafic corect pe un magazinul online și cum crește rata de conversie. Masterclass-ul îl găsești – AICI.
Pentru a avea acces la conținut utilizatorii trebuie să se înscrie pe platformă și să creeze un cont. Ulterior, după ce profilul este creat, va fi ales unul sau mai multe masterclass-uri de care este interesată persoana și se va înscrie în curs.
Primii 50 înscriși, care vor finaliza un masterclass, vor putea beneficia de interacțiune live cu expertul/a și vor avea șansa să adreseze întrebări.
Platforma „Dreamclass” este dezvoltată cu suportul People in Need Moldova, iar grantul este oferit în cadrul proiectului „Parteneriatul Estic – Programul de solidaritate împotriva COVID-19”, finanțat de Uniunea Europeană în Republica Moldova.
Partenerul general „Dreamups” este Orange Systems, care susține organizația din 2016.
***
Această publicație a fost elaborată cu suportul financiar al Uniunii Europene. Conținutul acesteia reprezintă responsabilitatea exclusivă a proiectului „Parteneriatul Estic – Programul de solidaritate împotriva COVID-19”, finanțat de Uniunea Europeană. Conținutul publicației aparține autorilor și nu reflectă în mod neapărat viziunea Uniunii Europene.