Numele meu este Iulia Gurschi, sunt studentă în anul 4 la facultatea de design și tehnologii poligrafice Universitatea Tehnică din Moldova și fondatoarea afacerii Papergami.
Deja de un an și jumătate vindeam pe Shopify modele 3D din hârtie și deja aveam feedback pozitiv de la clienții mei, iată de ce, am decis să dezvolt proiectul într-o afacere pe piața locală.
Am aplicat la programul Business Campus de la Orange Digital Center deoarece era o oportunitate pentru mine să învăț de la mentori, să realizez toate sarcinile și să-mi dezvolt ideea de la o afacere online la un afacere local.
Papergami dezvoltă creativitatea copiilor
Problema pe care o rezolvăm este lipsa activităților creative pentru copii, care să le ofere același interes și utilitate în locul prea mult timp petrecut pe internet și cu telefoanele mobile.
Papergami oferă seturi creative de papercraft pentru copii, care îi ajută să dezvolte creativitatea și abilitățile motorii prin lucrul cu hârtia pentru a crea figurine tridimensionale ale animalelor, precum unicorni, elefanți și altele.
Clienții noștri sunt persoanele care doresc să creeze cu propriile mâini, să modeleze forme din hârtie și să exploreze diferite aspecte ale creativității. Această dorință de a învăța și de a crea ne motivează să continuăm să oferim soluții creative pentru ei.
La bootcamp, am avut o experiență semnificativă în dezvoltarea afacerii mele. Am avut discuții cu un mentor care m-au ajutat să văd oportunitatea de a extinde afacerea în domeniul educației, având în vedere potențialul de creștere globală și promovarea creativității la nivel internațional.
De la B2C la B2B în câteva ore de bootcamp
În cadrul bootcamp-ului, am fost implicată în două sarcini esențiale. Prima sarcină a constat în crearea unei pagini pe rețelele sociale și lansarea unei campanii publicitare pentru a atrage clienți potențiali, care s-au arătat interesați de produsul meu, deși am specificat că proiectul se afla la început.
A doua sarcină a presupus contactarea unei librării pentru a negocia expunerea produsului meu pe rafturile lor, chiar dacă încă nu aveam ambalaj definit. Cu eforturi susținute, am reușit să stabilesc o întâlnire și să creez o legătură solidă cu librăria.
Experiența mea la demo day a fost foarte pozitivă, deoarece am avut o repetiție dimineața și am primit sfaturi utile de la mentori, ceea ce m-a ajutat să mă simt mai încrezătoare în timpul prezentării.
Prezentarea mea a fost un succes, iar reacțiile pozitive ale juriului au consolidat această impresie. Am folosit timpul după repetiție pentru a corecta și îmbunătăți materialul meu.
Voi investi grantul câștigat în dezvoltarea Papergami
Grantul nerambursabil de 50.000 de lei îl voi investi în dezvoltarea operațională a afacerii mele, prin achiziționarea de echipamente, servicii de marketing, tipografie și materiale brute, precum carton, lipici și hârtie.
După Business Campus, am primit prima comandă pentru o figurină mare de 2 metri pentru un eveniment din Moldova, o oportunitate de a testa produsul meu local. Investesc 20 de ore în proiectare și urmează să tipăresc cele 70 de foi mari și să asamblez comanda.
În viitorul apropiat, intenționez să investesc grantul câștigat la Business Campus pentru a achiziționa echipamentul necesar pentru a produce seturile acasă și pentru a le lansa pe piața locală. Ulterior, voi lua în considerare extinderea în țările vecine, cum ar fi România, și, în continuare, în funcție de cerințele clienților.
Studenților le-aș recomanda să profite de perioada la universitate, să exploreze creativitatea și pasiunile lor prin participarea la programe de antreprenoriat, cum ar fi Business Campus.
Iulia Gurschi este una din cei 10 câștigători ai programului național de antreprenoriat Business Campus, lansat de Fundația Orange în parteneriat cu Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, implementat de Acceleratorul de Inovații și Antreprenoriat Dreamups, sub umbrela Orange Digital Center.