O carieră de succes este creată atunci când ai parte de oportunitățile de creștere pe plan profesional. Însă, uneori chiar procesul de angajare nu este experiența roz ce ne-o așteptăm după primul interviu cu potențialii angajatori. În acest context, participantul Andrei Ceban, acceleratorului de afaceri Upcelerator a lucrat la o idee de startup pentru a soluționa problema.
– Cum a apărut ideea de startup la care lucrezi în accelerator?
– Sunt pasionat de sfera care ajută oamenii să găsească un job și să se încadreze în câmpul de muncă. Între timp pe piață au apărut mult jucători cu care e greu să concurezi cum ar fi LinkedIn sau Indeed. Noi am decis să găsim o cale cum am putea fi utili celor care vor sa obțină un post de muncă sau sa aibă posibilitatea de a realiza o sursă de venit lucrând individual. Astfel, a apărut ideea de a oferi conținut tematic, training-uri profesionale atât pentru angajați, cât și pentru freelanceri.
– Ce problemă soluționează startup-ul la în care activezi?
– Noi oferim instruire profesională angajaților ca să cunoască mai bine munca sau activitatea ce o au de îndeplinit. La fel, o altă ramură pe care o vom dezvolta pentru diversificare sunt cursurile profesionale pentru designeri.
– Ce soluție propune startup-ul tău?
– La prima etapă vom crea ținut în format de video training-uri. Ulterior, vom dezvolta platforma digitală pentru instruire și evaluare. Am înțeles cu care probleme se confruntă clienții, în special, în perioada de onboarding și educație profesională.
– Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din Upcelerator?
– Probabil, unul din sfaturile ce le-am primit a fost ca să simplific soluția ce o aduc clienților. Aceasta trebuie să fie realizabilă și focusată pe un segment specific. Neapărat startul în afacere trebuie să îl ai pe o piață care o cunoști și înțelegi.
– Cum a evoluat ideea de la începutul programului?
– Am venit în „Upcelerator” deoarece ideea de afacere era una plafonată și eram în căutare de soluție nouă. Apoi, mă mișcam spre direcția de evaluare calitativă și cantitativă a muncii. La hackathonul cu tema muncii la distanță am lucrat la ideie de onboarding. Într-un final, am înțeles că ceea ce este cu adevărat necesar și realizabil pentru mine, în calitate de marketolog, este să creez coținut instructiv.
– Cu ce provocări te-ai ciocnit în accelerator și în dezvoltarea ideii?
– Multe. Nu a fost ușor să îmi dau seama care idei sunt bune sau nu sunt realizabile. La fel, a fost neașteptat ca membrii echipei care s-a format la hackathon sa nu aibă posibilitatea de implicare pentru a dezvolta ideea în cadrul acceleratorului.
– De ce ai decis să dezvolți un startup?
– De când mă știu dezvoltam proiecte noi, doar că atunci nu se numeau startup-uri.
– Care sunt planurile tale pentru viitoarele șase luni?
– Să investesc resurse pentru creșterea proiectului „Superjobs” și să lansez o afacere fintech.
Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups. cu suportul partenerului general Orange Systems.